essi-news

قالب پرشین بلاگ


essi-news
نويسندگان
به گزارشESSI NEWSبه نقل از خبرگزاری فارس
 
به هیچ وجه با رضازاده قابل مقایسه نیستم
سلیمی: می‌خواهم دو بار قهرمان المپیک شوم/ 15 بار رکورد جهان را زدم

 بهترین وزنه بردار فوق سنگین جهان در سال 2011 گفت: درست است که طلای المپیک سقف آرزوهای هر ورزشکار است اما می‌خواهم دو بار قهرمان المپیک شوم و قصد دارم رکوردی را هم در این زمینه به ثبت برسانم.

خبرگزاری فارس: سلیمی: می‌خواهم دو بار قهرمان المپیک شوم/ 15 بار رکورد جهان را زدم

 «توانا»، بهداد سلیمی یک بار دیگر عنوان بهترین وزنه بردار فوق سنگین جهان را به خوداختصاص داد تا به این بهانه با وی گفت و گوی مفصلی را انجام دهیم.
 
*به نظر می‌رسد سال موفقی را پشت سر گذاشتی؟
خدارا شکر سال خیلی خوبی بود. مانند سال گذشته هم در رقابت‌های آسیایی و هم در رقابت‌های جهانی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتم. نسبت به سال گذشته یک مزیتی که داشت این بود که توانستم رکورد جهان را جابجا کنم و این موضوع برایم بسیار خوشایند بود.
 
*برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین وزنه برداری جهان در فوق سنگین از سوی فدراسیون جهانی معرفی شدی.
در این رده بندی با فاصله 25 کیلو نسبت به سجاد انوشیروانی در صدر قرار گرفتم. انوشیروانی هم وزنه های خوبی را به ثبت رساند و نفر دوم شد که کار بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.
 
*به کسب عنوان بهترین وزنه بردار جهان امیدوار هستی؟
فکر کنم تا یک ماه دیگر بهترین وزنه بردار جهان انتخاب و معرفی شود و امیدوار هستم این عنوان امسال به من برسد.
 
*امسال بارها به صورت غیر رسمی رکورد جهان را شکستی و در نهایت موفق شدی در رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 پاریس به صورت رسمی رکورد یکضرب جهان را ارتقا دهی.
به صورت غیر رسمی حدود 10 تا 15 بار رکورد جهان را ارتقا دادم و در نهایت این اتفاق در پاریس به صورت رسمی رخ داد.
 
*چگونه موفق به این کار شدی؟ توان خودت بود یا برنامه ریزی‌های کادرفنی؟
آقای باقری نقش به سزایی در کسب این نتیجه داشت. طی دو سالی که با وی کار می‌کنم پیشرفت زیادی داشته‌ام و چیزهای خوبی از او یاد گرفته‌ام و امیدوارم که این برنامه تا چندین سال آینده هم ادامه داشته باشد. یکی از ارکان نتیجه گرفتن تیم ملی وزنه برداری حضور کوروش باقری در رأس کادرفنی تیم ملی است. البته نباید از سعی و تلاش ملی‌پوشان نیز به سادگی گذشت. اعضای تیم ملی برای موفقیت از جان و دل مایه گذاشتند و به هر حال تمام این موارد دست به دست هم داد تا چنین نتیجه ای کسب شود.
 
*از میان فوق سنگین های ایران چه کسی را در جایگاه رقابت می‌بینی؟
انوشیروانی، کاظمی‌نژاد و مولایی از وزنه برداران خوبی هستند.
 
*قبول داری که در فوق سنگین، ملی‌پوشان ایران حرف اول را می‌زنند؟
درست است.
 
*کدام یک از این افرادی که نام بردی می‌توانند جانشینی شایسته برای تو باشند؟
هم بهادر مولایی و هم محمدرضا کاظمی‌نژاد این توانایی را دارند که به این جایگاه برسند. از لحاظ قدرتمندی و نیروی جوانی هر دو از شرایط خوبی برخوردار هستند و اگر می‌خواهند نتایج خوبی کسب کنند باید از لحاظ فکری و روحی به آن سطح از باور برسانند که می‌توانند قهرمان جهان بشوند. در صورتی که به آن جایگاه برسند، کسب قهرمانی جهان دور از دسترس نیست.
 
*حضور موفق تو ظلم به سجاد انوشیروانی نیست؟
سجاد وزنه بردار خیلی خوبی است و یکی از بهترین دوستان من محسوب می شود و به واقع مانند برادرم می ماند. بین من و سجاد هیچ موقع از این حرف ها نبوده است. او مشکل خاص خودش را دارد و اگر مشکل مصدومیت زانو نداشت، خیلی بیشتر از این حرف‌ها وزنه می‌زد و من هم روحیه‌اش را تحسین می‌کنم. او با وجود آسیب دیدگی شدید فوق العاده کار می‌کند چراکه تحمل این درد بسیار سخت و دشوار است.
 
*از آخرین وضعیت وی خبر داری؟
کم و بیش بله. تلفنی با هم در تماس هستیم و وی در حال مداوای مصدومیتش است.
 
*در لیگ وزنه نمی‌زنی؟
در هفته سوم مسابقات شرکت نکردم. هفته اول و دوم هم رکوردهایمان محسوب شد. با این حال هفته‌های چهارم و پنجم نیز در ترکیب تیمم وزنه خواهم زد.
 
*قول رکوردشکنی در لیگ را می‌دهی؟
خیر. در لیگ این کار را نمی‌کنم.
 
*به احتمال زیاد پرچمدار کاروان ایران در المپیک خواهی بود.
اگر این اتفاق بیافتد برایم جای خوشحالی دارد و افتخار بزرگی محسوب می‌شود. پرچمدار یک کشور در رقابت بزرگی مانند المپیک می‌تواند اتفاق خوبی در زندگی‌ام محسوب شود.
 
*سال آینده رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها شرکت می‌کنی؟
اگر به من باشد علاقه ای به حضور در این رقابت ندارم. اما بستگی به نظر کادرفنی دارد و اگر صلاح بدانند که باید در این رقابت‌ها شرکت کنم حتما این کار را انجام خواهم داد.
 
*از آخرین وضعیت رقیبانت در المپیک خبر داری؟
وزنه برداری مانند فوتبال نیست که بخواهیم کسی یا تیمی را آنالیز کنیم. اما رقیبان اصلی ام را می شناسم. ماتیاس اشنایدر آلمانی دو سه ماهی است که زانویش را جراحی کرده و در دوره درمانش است. غیر از آن وزنه بردار روس هم در سطح خوبی است اما به آن صورت چون در هیچ مسابقه‌ای وزنه نزده است اطلاع زیادی از وضعیت آمادگی‌اش ندارم.
 
*با این وضعیت باید منتظر یک مدال طلای راحت از بهداد سلیمی بود؟
راحت که نیست. من تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم خدا هم بخواهد تا این اتفاق رخ بدهد.
 
*اول مدال طلای المپیک بعد رکوردشکنی؟
صد در صد. طلای المپیک برایم از هر چیز مهم تر است و هیچ موقع تا طلایم قطعی نشود به رکورد جهان حمله نخواهم کرد.
 
*موفقیت های پشت هم شما را اشباع نکرده است؟
خیر. به هیچ وجه. المپیک مقوله جدایی از رقابت‌های دیگر بین المللی است و سقف آرزوهای یک ورزشکار محسوب می‌شود.
 
*با طلای المپیک هم اشباع نمی‌شود؟
خیر. چرا باید اشباع شوم؟ درست است که طلای المپیک سقف آرزوهای هر ورزشکار است اما می خواهم دو بار قهرمان المپیک شوم و قصد دارم رکوردی را هم در این زمینه به ثبت برسانم.
 
*اگر حسین رضازاده جوان بود و رقیبت به شمار می‌رفت، در این صورت بهداد سلیمی بهتر بود یا حسین رضازاده؟
اصلا نمی توانم خودم را با آقای رضازاده مقایسه کنم. رضازاده یک اسطوره در جایگاه خود محسوب می‌شود و مقام هایی کسب کرده است که هیچ وزنه برداری موفق به کسب آن نشده است.
 
*اما شما رکوردش را زدی؟
درست است اما از لحاظ مقام که با وی قابل مقایسه نیستم. دو رکورد المپیک در دستان رضازاده است. نمی توانم هیچ زمان خودم را با او مقایسه کنم. من بهداد سلیمی هستم با این شرایط که هست.
 
*اشکالات تاکتیکی شما رفع شده است؟
بله. مشکل چندانی از این لحاظ وجود ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 6 دی 1390برچسب:طلای المپیک,سلیمی,سال 2011,رضازاده,وزنه برداری, ] [ 11:21 ] [ اسماعیل ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

تبادل لینک

خرید بک لینک
(قطره)